انواع مدل دامن

دامن انتخاب بسیاری از خانم‌ها برای داشتن ظاهری خانمانه‌تر و رسمی‌تر است. دامن‌ها در انواع مدل، قد، رنگ و طرح ارائه می‌شود و هر کدام می‌توانند ظاهر هر روزه شما را تغییر دهند. اگر جزو خانم‌هایی هستید که همیشه شلوار می‌پوشید وقتش رسیده که با پوشیدن انواع مدل دامن زنانه در ظاهرتان تغییر ایجاد کنید. البته پیش از انتخاب، دانستن بایدها و نبایدهای پوشیدن دامن به شما کمک می‌کند تا این تغییر برایتان خوشایندتر باشد.

چه دامنی انتخاب کنیم؟

دامن کوتاه راسته (pencil skirt)

اگر از علاقه‌مندان به استایل کلاسیک هستید، یک دامن کوتاه راسته زنانه را انتخاب کنید. معمولا قد این دامن‌ها به سر زانو می‌رسد. شق و رق، کاملا فیت و برشی منظم دارد. این دامن‌ها برای مناسبت‌های رسمی گزینه بهتری است.

نکات مهم استایل با دامن راسته

  • دامن‌های کوتاه راسته را با یک شومیز جذب مشکی ست کنید. برای جلوه بیشتر از یک پاپیون سفید و پهن استفاده کنید.
  • برای یک ظاهر رمانتیک و عاشقانه دامن کوتاه زنانه خود را با رنگ متضاد ست کنید.
  • اگر ظاهری کلاسیک‌تر می‌خواهید ست کردن دامن مشکی با بلوز سفید و استفاده از یک پاپیون یا دستمال گردن قرمز، استایل جذابی به شما می‌دهد.

دامن دخترانه جین، انتخابی مناسب برای استایل‌های غیررسمی و اسپرت شما

دامن‌های کوتاه جین ظاهری شبیه دامن‌های راسته دارند با این تفاوت که آنقدرها فیت و جذب نیستند. این جنس دامن‌ها با همه مدل لباس از حلقه‌ای و تی‌شرت گرفته تا شومیز و نیم‌تنه به خوبی ست می‌شوند. به علاوه دستتان را در انتخاب رنگ برای ست کردن باز است. اگر مدل کلاسیک دوست دارید دامن جین را با بلوز سفید ست کنید. تی‌شرت و بلوزهای طرحدار نیز به خوبی با دامن‌های جین ست می‌شوند.

  • برای داشتن استایلی غیر رسمی و راحت می‌توانید دامن جینتان را با چند لایه پیرهن بپوشید. تی‌شرت‌های گشاد طرحدار را روی بلوزهای راه‌راه جذب بپوشید. جین‌های تیره برای این استایل انتخاب مناسب‌تری هستند.
  • در تابستان یک بلوز راه‌راه آبی و سفید با دامن جین دخترانه به خوبی ست می‌شود.
  • اگر هم استایل موقرتری می‌خواهید دامن جینتان را با یک بلوز سفید یا شیری و یک جفت صندل لژدار ست کنید.

    دامن کوتاه کلوش

    یکی از دامن‌های مناسب برای هر فرم بدنی دامن کلوش است. این مدل دامن‌ها چون از قسمت پایین کمر گشاد می‌شود برای هر نوع اندامی مناسب است. به علاوه این دامن‌های دخترانه هیچ گاه از مد نمی‌افتد و در هر سن و سالی که باشید می‌توانید در مناسبت‌های مختلف از آن استفاده کنید.

    • اگر دوست دارید به چشم بیایید دامن کلوش طرحدار را با یک تاپ با راه‌راه‌های پهن بپوشید. فقط دقت داشته باشید که دامن و تاپ در حداقل یک رنگ با یکدیگر مشترک باشند.
    • اگر استایل موقرتری می‌خواهید از دو رنگ متفاوت ساده برای دامن و بالاتنه یا یک دامن طرحدار با بلوز ساده استفاده کنید.

دامن‌های میدی را با احتیاط بپوشید!

قد این دامن‌ها تاکمی پایین‌تر از زانو است و چنین قدی ممکن است شما را کوتاه‌تر و چاق‌تر از آنچه هستید نشان دهد. در صورت امکان انواع مدل دامن میدی با کمر بلند را انتخاب کنید. این انتخاب به کشیده‌تر دیده شدن شما کمک می‌کند.

  • دامن‌های میدی را با انواع کفش پاشنه بلند مانند صندل، کفش‌های نوک‌تیز یا نیم‌بوت‌های پاشنه‌دار و انواع پاشنه کوتاه آن جذاب می‌شود.
  • برای ظاهر کلاسیک می‌توانید دامن میدی را با یک بلوز جذب، گردنبد بلند و نیم بوت پاشنه‌دار ست کنید.

    دامن‌های توری پفی، عجیب اما ممکن!

    این نوع دامن‌ها شاید یادآور روزهای کودکی باشد که دلتان دامن‌های پفی توری صورتی می‌خواست.این دامن‌های دخترانه، قدشان معمولا تا زیر زانو می‌رسد می‌توانند بسته به لباس، کفش و اکسسوری که با آن ست می‌کنید برایتان یک تیپ رسمی یا غیررسمی به همراه داشته باشد.

    • برای ظاهر رسمی دامن‌های توری بلند را با یک بلوز جذب یا تی‌‌شرت چاپدار، جواهرات کفش نوک تیز یا کفش‌های عروسکی ست کنید.
    • برای استایل غیررسمی نیز پوشیدن این دامن‌ها با تی‌شرت‌های طرحدار و کفش‌های کتانی‌ بندی ست کنید. اضافه کردن کمربند چرمی نیز انتخابی جذاب و خاص برای شما است!

      با دامن ماکسی احساس راحتی کنید!

      دامن‌های ماکسی معمولا قدشان به قوزک پا می‌رسد و گاهی بلندتر هم هستند. معمولا این دامن‌ها کمی گشاد و رها هستند و طرح‌های هندسی و اشکال درهمشان گزینه مناسبی برای استایل‌های راحت تابستانی است. به دلیل اندازه و حجمی که دارند دامن‌های ماکسی برای ست شدن به بالاتنه‌های جذب نیاز دارند.

      • دامن‌های ماکسی طرحدار را با یک بلوز جذب بپوشید. سعی کنید رنگ بلوز را با یکی از رنگ‌های داخل دامن ست کنید و گردنبند مناسبی انتخاب کنید.
      • برای استایل غیررسمی یک دامن ژرسه بلند را با یک بلوز طرحدار ست کنید. با اضافه کردن عینک، کلاه یا صندل استایلتان را جذاب‌تر کنید.

با دامن کلوش ball skirt رسمی باشید

دامن کلوش زنانه مانند دامن ماکسی بلند اما کمی حجیم‌تر است. معمولا این دامن‌ها از پارچه‌هایی مثل تافته تهیه می‌شوند و برای مناسبت‌های رسمی مناسبند.

  • ست کردن دامن تیره با یک بلوز جذب، کفش‌های پاشنه‌دار و جواهرات استایل رسمی به شما می‌بخشد.
  • برای استایل‌های غیررسمی از یک دامن طرحدار با رنگ روشن و بلوز دکمه‌دار استفاده کنید. یک بلوز گره دار جین ظاهرتان را کژوال‌تر می‌کند.

برای پوشیدن دامن چه نکاتی را رعایت کنیم؟

  • برجستگی‌های بدن را با استفاده از رنگ‌های روشن، دامن‌های مدل بالونی و پفی کوتاه بیشتر کنید: این مدل دامن‌ها چون روی ران‌ها قرار می‌گیرند، آن را بزرگتر نشان می‌دهند. اگر استایل کژوال‌تری می‌خواهید از دامن‌های A  شکل یا جین‌‌های شسته شده کمرنگ استفاده کنید. پارچه‌های طرحدار و رنگ‌های روشن به برجسته نشان‌دادن کمک می‌کنند. پارچه‌ای که کمی براق هستند مانند ساتن در نشان دادن برجستگی‌ها موثرند. دامن‌های کوتاهی که روی ناحیه باسن جذب هستند نیز، به برجسته نشان دادن این قسمت کمک می‌کنند.
  • خطوط عمودی و رنگ‌های تیره در دامن‌های زنانه برجستگی‌های پایین تنه را کمتر نمایان می‌کند: دامن‌هایی با جزییات عمودی مانند دامن‌های پلیسه، دوخت‌دار و ساسون‌دار اندامتان را جمع‌تر و باریک‌تر نشانتان می‌دهد.
  • برای لاغری بیشتر دامنی با رنگ تیره مانند سرمه‌ای، مشکی، طوسی و سبز زیتونی بپوشید. با پوشیدن یک بالاتنه طرحدار یا استفاده از اکسسوری چشم نواز توجه را به بالاتنه استایل خود جلب کنید. دامن A شکل انتخاب مناسبی است. چون به راحتی باسن را می‌پوشاند. اگر می‌خواهید بزرگی ران‌هایتان را بپوشانید از یک دامن تمام کلوش یا دامن‌های fit and flare که روی باسن جذب و در قسمت ران آزاد است، استفاده کنید.
  • برای اینکه پاهایتان کشیده‌تر دیده شود از دامن‌های کوتاه و تک رنگ استفاده کنید. هر دامنی که بالای زانو یا حتی کوتاهتر باشد شما را بلندتر نشان می‌دهد. دامن‌هایی که در قسمت باسن جذب هستند، مانند دامن راسته، شما را بلندتر نشان می‌هند. برای اثرگذاری بیشتر دامنتان را با رنگ پوست و کفشتان ست کنید.
  • اگر دامنتان طرح‌دار است رنگ کفش و جوراب شلواری‌تان را با یکی از رنگ‌ها ست کنید. اگر پوشیدن دامن کوتاه را نمی‌پسندید از دامن‌های بلندتر یا جوراب شلواری استفاده کنید.
  • با تغییر اندازه قد دامن پاهایتان را لاغرتر کنید. بستگی دارد بخواهید کدام قسمت از بدنتان را بپوشانید. به طور مثال اگر دوست ندارید ساق پایتان معلوم باشد از دامنی استفاده کنید که بالاتر یا پایین تر از ساق پایتان قرار گیرد. اگر دقیقا قد دامن روی ساق پا قرار گیرد، شما را چاق‌تر نشان می‌دهد.

لباس زیر مناسب برای استایل دامن زنانه

  • احتمالا شما هم فکر می‌کنید که انتخاب درست لباس زیر برای یک دامن‌ روشن، رنگ سفید است. اما این باعث می‌شود تا لباس زیرتان بیشتر دیده شود! بهتر است از یک لباس زیر رنگ پوست تن خود استفاده کنید به ویژه متناسب با تناژ رنگی پوستتان.
  • اگر پارچه لباستان خیلی نازک یا تنگ است مانند پارچه‌های توری، شیفون یا نخی نازک به طوری که پاهایتان را از زیر پارچه می‌بینید بهتر است از لباس زیر اسلیپ استفاده کنید. سعی کنید از رنگ دامن یا رنگ مناسب تناژ پوستتان استفاده کنید.
  • اگر دامنتان بسیار جذب است از لباس زیر بدون درز استفاده کنید.
  • استفاده از شورت‌ها پادار به طوریکه قدشان از اندازه دامنتان بلندتر نباشد، انتخاب مناسبی برای دامن‌های کوتاه است.
  • گن‌های لاغری اندام شما را هنگام پوشیدن هر لباسی مناسب‌تر نشان می‌دهد. برای پوشیدن دامن‌های جذب نیز استفاده از این گن ها باعث می‌شود شکم و پهلوها جمع شده و از پوشیدن دامنتان بیشتر لذت ببرید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *