استایل با انواع دامن

انواع مختلفی از دامن‌‌های میدی همیشه در بین ترند هر سال دیده شده‌اند، گاهی بیشتر و گاهی کمتر مورد استقبال جامعه قرار گرفته‌اند. بعضی از ما به خاطر ترس از ست نشدن مناسب از پوشیدنش منصرف شده ایم. شاید به خاطر همین ترس از ست شدن بوده که دامن‌های بلند زنانه بیشتر مورد توجه قرار گرفته است.
به هر حال دامن میدی دخترانه سبب می‌شود که هم در حرکات، آزادی عمل بیشتری و هم نشست و برخاست راحت‌تری داشته باشیم.

دامن میدی چیست؟

اصطلاح میدی، به طول دامن از دو اینچ زیر زانو تا بالای مچ پا گفته می‌شود. اما مورد پسندترین مدل آن حدوداً روی برآمدگی ساق پای خانم‌هاست. (جای تقریبی آن حدود چند سانتی‌متر بالای قوزک پا تا یک وجب زیر زانو است).

بلندی قد دامن میدی را چگونه اندازه بگیریم؟

 شاید به دلیل نامشخص بودن محل دقیق برجستگی پشت ساق پا، پیدا نمودن قد مناسب این مدل دامن برای شما سخت باشد، برای همین ممکن است ترجیح دهید، دامن خود را کمی بلندتر یا کمی کوتاه‌تر از این دسته‌بندی در نظر بگیرید.

1- دامن میدی برای همه اندام‌ها با هر مدل فرم پا قابل استفاده است

2- دست شما همیشه برای انتخاب مدل‌ دامن میدی باز است

اولین کار این است که دامن‌های دیگر خود را بر مبنای مدل پیراهن‌هایی که تا به حال تن کرده‌اید، انتخاب کنید.

دامن‌های میدی با طراحی پلیسه، تنگ مدادی، ترک و… متفاوت هستند و انتخاب‌های متنوعی را به شما ارائه می‌دهد.
برای این‌که کمتر ریسک کنید می‌توانید دامن میدی مشکی رنگ را که همیشه جایگاه خودش را دارد استفاده کنید.

کاری که باید از آن خودداری کنید این است که پایین دامن را هر اندازه‌ای که دوست دارید کوتاه کنید. در واقع باید بلندی قد دامن را بر مبنای مدل اندام‌تان در نظر بگیرید. اگر بدون در نظر گرفتن مدل اندام خود به قد دامن دست بزنید دیگر راه برگشتی ندارید.

3- کارایی دامن میدی زنانه مانند شلوار جین و یا لگ میدی است

الان می‌خواهیم در مورد دامن‌هایی صحبت کنیم که در بالا تنگ هستند و با برش‌هایی که روی دامن اضافه شده در سجاف پایین دامن پرچین هستند. این مدل‌ها برجستگی‌های بدن شما را به خوبی به نمایش می‌گذارند، اما مانند شلوار جین و لگ قسمت پایینی پاهای شما را می‌پوشانند.

برای انتخاب هر کدام از این مدل‌ها با دل و جرأت جلو بروید. شما می‌توانید بلوز، تیشرت، تونیک و یا ژاکت خود را در دامن بگذارید و یا قسمتی، یا همه‌ی آن را داخل کمر کنید و با هر کدام از این مدل‌ها احساس خوبی داشته باشید.

4- دامن فون انتخابی پرکاربرد برای تکمیل استایل تابستان شما

دامن میدی فون چین‌دار شاید طرفداران کمتری نسبت به مدل‌های تنگ آن داشته باشند و انتخاب آن‌ها جسارت بیشتری نیاز داشته باشد. دامن فون پیلی دار، گشاد از کمر که اصطلاحاً به آن دامن‌های A شکل گفته می‌شود و پلیسه، در یک دسته جا می‌گیرند. در انتخاب این مدل حتماً به تناسب بلندی پا نسبت به بالاتنه توجه داشته باشید.

برای زیباتر شدن در این مدل بهتر است کمی بالاتر از مچ پا دیده شود. در این صورت تعادل خوبی میان باریکی دور کمر و مچ پا در نگاه بیننده ایجاد می‌کنید. برای یک مهمانی دورهمی عصرانه، با پوشیدن یک بلوز مشکی و یا یک ژاکت سفید زیبایی خود را نشان می‌دهید. اکنون شما کامل شده‌اید.

5- با استفاده از کمربند برای تکمیل مدل دامن، خط کمر خود را مشخص کنید

نگران هستید که با پوشیدن پیراهن میدی انگار که یک کیسه به تن کرده باشید به نظر بیایید؟
فرقی نمی‌کند که شما قد بلند و یا کوتاه باشید، پاهای بلند و یا کوتاه داشته باشید، باز هم ممکن است با این فکر درگیر باشید. نگران نباشید ما برای شما یک ترفند خوب در نظر داریم.

در طراحی استایل این مدل دامن کاری کنید که نگاه‌ها به سمت کمر شما جلب شود. شما می‌توانید این ترفند را با پوشیدن یک کمربند پهن به کار ببرید.

برای این‌کار می‌توانید از کمربندهای پارچه‌ای، چرمی و کشی استفاده کنید. یا حتی خیلی ساده می‌توانید از ژاکت خود بهره ببرید و آن را به دور کمر گره بزنید. همه‌ی این موارد می‌تواند سبب شود، نگرانی پوشیدن لباس یکسره و یا کیسه‌ای کمتر شود و بدن شما به دو قسمت تقسیم شود.

6- با پوشیدن دامن میدی می‌توانید امضای شخصی خودتان را تعریف کنید

پوشیدن دامن‌های بلندتر و تا روی ساق پا کمک می‌کند شما متفاوت به نظر برسید. وقتی شما یک دامن میدی با رنگ خنثی یا رنگ‌های تند یا پر از چاپ‌های رنگی را همراه با همان بلوزها، بوت‌ها، صندل‌ها و کمربندها به تن می‌کنید به سادگی می‌توانید استایل خود را دگرگون کنید.

7- دامن میدی به شما فرصت‌های جدیدی برای نمایش زیبایی و یا استتار ایرادات اندامی می‌دهد

دوست دارید زیبایی خود را با پوشیدن یک استایل راحت به نمایش بگذارید؟ وقتی که یک دامن و یا پیراهن میدی به تن می‌کنید این امکان را دارید که در مهمانی و یا محل کار به راحتی و آزادانه حرکت کنید.
شما می‌توانید بدون این که نگران غذا خوردن، حرکت کردن و خوب به نظر آمدن خود باشید، در مهمانی‌ها شرکت می‌کنید.

تنها می‌توانید یک گردنبند ویا اکسسوری زیبا با این لباس استفاده کنید تا بهتر به چشم بیایید و در عین حال راحت هم باشید.

8- اگر دوست دارید ساق پای خود را نشان دهید می‌توانید دامن میدی با چاک انتخاب کنید

شاید زمانی که لباس خود را انتخاب می‌کنید دوست داشته باشید کمی جسورتر به چشم بیایید. در این صورت می‌توانید دامن میدی بپوشید که یک چاک بلند روی پا داشته باشد. یا این که جلوی دامن با دکمه بسته شود که در این صورت قسمتی از پایین دامن به صورت چاک باز می‌ماند.

این دامن میدی حتی اگر تنگ هم نباشد در حرکت، پای شما را به نمایش می‌گذارد و نمای دلچسبی ایجاد می‌کند.

یک پیراهن سبک و یا یک دامن ساده گاهی برای دیده شدن نیاز دارند که اتفاق جالبی در آن‌ها جلب توجه کند. استفاده از چاک روی دامن این احتیاج را برآورده می‌کند. برای کفش هم می‌توانید از مدل‌های پاشنه‌دار و یا حتی از کفش ورزشی استفاده کنید.

9- اندازه دامن میدی خود را تا بالای قوزک پا انتخاب کنید

بلندترین اندازه‌ای که برای دامن میدی در نظر می‌گیریم بالای قوزک پاست. در این مدل هم اندام شما بلندتر به چشم می‌آید و هم آزادی حرکت بیش‌تری دارید. شاید این اندازه گاهی با زمین تماس پیدا کند. برای برطرف کردن این مشکل دامن خود را با کفش بپوشید و از خیاط بخواهید آن را برایتان اندازه کند.

10- دامن میدی برای هر فصل و هر هوایی مورد استفاده است

دامن میدی ویژگی‌های خاصی دارد که از پوشیدن آن نمی‌توانید صرف‌نظر کنید. در حال حاضر شما می‌توانید روزهای سرد زمستان را با پوشیدن دامن همراه با چکمه پشت سر بگذارید. برای کامل کردن استایل زنانه خود می‌توانید دامن میدی را با یک بلوز ابریشمی بپوشید.
یا این که یک ژاکت چرمی و یا پارچه‌ای تافته که درخشان بودن آن برای شب زیباست را انتخاب کنید. در هوای گرم تابستان هم می‌توانید استایل خود را با پوشیدن صندل‌های تابستانی به همراه دامن میدی زیباتر کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *